8 Mayıs 2012 Salı

KİTAP MİMİ..


Merhaba,

Valla ne yalan söyleyeyim,bu benim ilk mimim...Sevindim,heyecanlandım.Bu mim olayını pek sevmeyenler de var gördüğüm kadarıyla ama ben seviyorum,kitaplarla ilgili olması da ayrı bir güzel...Bu nedenle beni mimleyen hypo 'ya teşekkür ederim.(kısaca link verip hypo yazamadım -onu da öğrenicez inşallah)

Ve başlıyorum...

1-Ne sıklıkta kitap okursunuz?

Sürekli..Ama bazen dönemlerim oluyor,yani arka arkaya 3-4  kitap ya da aynı anda 2-3 kitap okuduğum dönemler olduğu gibi,2-3 ay kitaplarıma el sürmeden geçebiliyor.Neden bilmem..Hatta şu anda evde almış olup ta(indirim,kampanya vs)başlayamadığım beni bekleyen 20 tane kadar hazırda kitabım var.

2-En sevdiğiniz yazar/lar?

 Elif Şafak,Ayşe Kulin,bir dönem çok okuduğum Maeve Binchy şimdi ilk aklıma gelenler...

3-En beğendiğin Kitap/lar?

Küçük Prens -Antoine de Saint-Exupéry
Şeker Portakalı-José Mauro De Vasconcelos
Simyacı-Paulo Coelho
Martı-Richard Bach
Vedat Türkali-Bir Gün Tek Başına
İnci Aral-Ölü Erkek Kuşlar
İzmir Büyücüleri-Mara Meimaridi
bunlar çok uzun zaman önce okuduğum(çoğunu tam  olarak  anımsayamıyorum bile,ama bir şekilde hiç unutamadığım,çok etkilendiğim ve ilk fırsatta tekrar okunacaklar kategorisinde tuttuklarım,-öyle ki daha hamileydim Cansu için Küçük Prens'i ona aldığımda-)

Son iki yıldır ve hala Elif Şafak-AŞK

4-Yerli ve yabancı hangi kitapların yazarlarını daha çok tercih edersin?

Genelde Türk yazarları okuyorum ...

5- Bugüne kadar en beğendiğin kitap serisi?Aklımda üç ayrı dönemime denk gelen seriler/set var .
İlki ortaokul dönemimde babamın aldığı dünya klasikleri (beyaz ciltli karma bir setti çoğunu soluksuz okumuştum)
İkincisi  lise döneminde kuzenimden temin edip okuduğum Safiye Sultan serisi,(gece 03:00 lere kadar  babama yakalanmamak için -sabah okul var ,çok geç yatıyorum diye kızardı-yorgan altında fenerle bile okumuşluğum vardır)
Üçüncüleri Demet Altınyeleklioğlu'nun serisi(Hürrem-Mihrimah-Nurbanu)sonrasında da  Ayşe Kulin'in Veda-Umut-Hayat-Hüzün dörtlemesi..

6- Daha çok hangi tarz da okumaktan hoşlanırsın?Roman,Biyografi,tarih,eh tabi bu aralar çocuk gelişimi...

7-En son hangi kitabı okudun?Karma okuduğum bir dönemdi,Haluk Yavuzer -Anne Olmak bitti,Cemalnur Sargut-Aşktan Dinle yarım kaldı devam edecek inşallah..

8-Şu anda hangi kitabı okuyorsun?

Küçük Mucizeler Dükkanı-Debbie Macomber

9-Kitap blogları hakkında ne düşünüyorsun? Yeterli mi?

Blog dünyasına yeni girdim,takibimde bir kitap bloğu yok bu nedenle de yeterlilik konusunda yorum yapamıyorum...ona da sıra gelir umarım...

10- Kitap okumak sizin için ne ifade ediyor?Çok güzel,çok...öğreniyorum,dinleniyorum,uzaklaşıyorum...hele bir de sevdim ve kendimi verdiysem kitaba resmen içine giriyorum...gecenin 02:00'si olsa alır 1-2 sayfa okur öyle yatarım(örgüdeki etkiyi yapıyor ben de )Kızım da çok okur inşallah...

Şimdi bu güzel mimi bir süredir takip ettiğim hayal alanım ,kuzu bebek ve Poyraz'lı günler  ile paylaşmak isterim.Katılırlarsa sevinirim...

Görüşmek üzere...

1 yorum:

  1. çok güzel:)
    kısa ismi yazıyorsun onu korsıl ile üstündeyken tarıyorsun, sonra da bağlaya gelip linki veriyorsun.
    gerçi bu da başarı.
    kitaplar iyi.
    güzel bir post olmuş. devam:)

    YanıtlaSil