13 Kasım 2012 Salı

Örgü Panço Örneği...

Annem,yeğenim Handan’a ördü bu pançoyu…Maşallah çok güzel olmuş,hazır gibi.Örmek isteyen olursa diye,fotoğrafladım ve bilgilerini aldım….

10-12 yaş için;
İp :Alize Şal çift kat(2 yumak birden örüldü) Şiş: 3,5 numara
2 ayrı parça eşit sayılarda örülüyor.Her bir parça için 66 ilmekle başlanıyor.
4 sıra uzatmalı haroşo(farklı bir adı vardır belki ama,ben böyle adlandırdım.)Yani;ön yüzde ,1 ilmek haroşo,1 ilmek örmeden alınıyor.Böylece uzamış/geniş bir haroşo oluyor.Sıra sonuna kadar da bu şekilde devam ediliyor.Arkada hep haroşo(ters)örülüyor.
4 sıra bu şekilde örüldükten sonra,düz örgüye geçişle beraber,her sırada tam ortadan arttırma yapılıyor.
14 sıra düz örgü örülüyor(arka hep  ters/haroşo örülüyor)
Pançonun bitimine kadar 4 sıra uzatmalı haroşo,14 sıra düz sıralamasıyla istenilen boya gelene kadar devam ediliyor.(son uzatmalı haroşo,4 sıra yerine 8 sıra örülüyor)
Örgüyü bitirip,kestikten sonra etek uçlarına,tığ yardımıyla püskül yapılıyor.Her iki parça dikilerek birleştiriliyor.(daha düzgün durması açısından,annem sonradan yaka kısmına lastik geçirdi)

Bu arada uzatmalı haroşo dediğim örnek,yelek/ceketlerde lastik(1 düz-1 ters/2 düz-2 ters) ya da haroşo(ters) yerine kullanılabilir.Hem kıvrılmıyor,hem de çok düzgün ve şık görünüyor.(ben sırada örülmeyi bekleyen ilk yelekte deniycem nasipse)
Umarım anlatabilmiştir.
Canım annemin ellerine sağlık,Handan kuzum da iyi günlerde giysin inşallah…
Sevgiler…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder