28 Kasım 2012 Çarşamba

Örgü Atkı ve Fular...

Merhaba,
Yine annemin emeklerinden  paylaşımda bulunmak istiyorum.Hazır örgü mevsimindeyken ,size de fikir verir belki diye düşündüm.
İlki annemin yaklaşık 2-3 sene önce artan ipleri değerlendirmek amacıyla ördüğü atkı/fular…



Motifler tığla ayrı ayrı örülüp birleştiriliyor(üstündeki pembe tonundaki çiçek,motif bittikten sonra,motifin ortasından ilmek/zincir alınarak üstüne örülüyor)…Bahar aylarında kullanmak için çok uygun.Çok da şık duruyor.

Diğeri de aralardaki boşlukları örülen şerit fular iplerinden.Dantel ya da fırfır görünümlülerden daha farklı olarak örüldüğünde zig zag ya da su dalgası gibi görünüyor diyebilirim.İpin markası Feza olmalı,çok tatlı renkleri vardı beyaz,petrol yeşili gibi,ama bizim favorimiz bu oldu…

rengi en net burada belli olmuş..

Bu arada kuzum dün biraz ateşlendi,iştahı da pek yoktu,akşam yemek yemedi.Süt –kurabiyeyle geçiştirdi.Bu sabah daha iyiydi.Ara ara konuşuyorum annemle ,şükür ateşi çıkmamış bir daha.Dün akşam Cansu’nun beyaz ceketini nihayet bitirdim.Dikişleri ve düğmeleri kaldı…Güzel oldu,umarım üstünde de iyi durur(kollardan biraz şüpheliyim ya,bakıcaz artık)
öğle kahvesi;imza:kızın eşliğinde...


yılbaşı hazırlıkları başlasın....

Yılbaşı renklerinde keçeler aldım,inşallah zamanında elim varır da ortaya bir şeyler çıkar...
Örgü olarak da ,Yaman paşamın cepken yeleğine başlamak istiyorum hayırlısıyla…
Bu akşam kuzumun keyfi yerinde olur inşallah.Beraber mısır patlatır yeriz...(uzun zamandır yapmıyordum,mısırlar patlarken ,Cansu'nun yüzünün alacağı ifadeyi görmek için sabırsızlanıyorum)
Mutlu günler olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder