4 Mayıs 2012 Cuma

SOĞUK MEVSİMLERİN BENCE TERAPİSİ ÖRGÜLER...

Merhaba
2 gecedir yazarken bu aralar en sevdiğim şarkılar çalıyor Slowtürk'te.Bugün de öyle oldu,
Emre Aydın"Soğuk Odalar",Hande Yener"Teşekkürler","Anason"....

Neyse,örgü diyorduk değil mi?

Bu sefer benim bir kaç örgüm var sırada...Terapilerim desek daha doğru.Çok uykusuz ve yorgun kaldığım gecelerde,saat geceyarısını geçmiş olsa dahi, yatmadan 1-2 şiş örüp çıktığımda öyle rahatlıyorum ki...Sanki yorgunluk,stres hepsi kuş olup uçup gidiyor.Örgü örmeyi sevenler bu hali çok iyi bilir eminim...(Bak şimdi de Nev "Zor" çalıyor...ne güzel ne güzel...)

Şimdi benim örneği aldığım bloğun linkini vermem lazım,hem anlatımı da var ama yapabilecek miyim link vermeyi bilmiyorum...

http://www.hazalca.blogspot.com/2012/01/yakal-pembe-yelek.html sanırım oldu...

Ben burdaki tarife göre ilmek sayısını arttırdım...Diğer kısımları aynı uyguladım...
86 ilmekle başladım(2 yaş için uygun sanırım)(ipim Nako pırıl bebe-ip çok güzel ve keyifle örülüyor,ama kendinden dalgalı olduğundan -örülüp sökülmüş ip gibi-örgüsü çok muntazam olmuyor.Ama renkleri süper).sağolsun blog sahibesi o kadar güzel,kolay ve anlaşılır anlatmış ki,hayatımda ilk kez yakadan başlama yeleği yanımda biri anlatmadan, internet üzerinden ve örnek çıkararak örebildim.Ki senelerce yakadan başlama yeleğin çok kolay örüldüğünü söylerdi herkes,ama ben beceremem diye diretmiştim.Kendimce en zorundan başladım ama anlatımla çok keyifle ördüm.Tekrar teşekkürler...


Diğeri de annemde artmış,rengine bayıldığım bir ipti.Bir taşla 3 kuş hesabı,hem ipi değerlendirdim,hem renklerine bayıldığım bir yelek oldu Cansu'ya, hem de klasik yakadan başlama yeleği denemiş oldum.Dikkat ederseniz etek kısmı düz mavi,ipim bittiği için başka bir ipten takviye yaparak bitirdim.
Bu yeleği sanırım 72 ilmek olarak başladım(1,5-2 yaş için uygun olur sanırım)istenen kol boyuna gelince kolları kestim,sonraki sırada kestiğim kol altına 3 er ilmek atıp(arttırıp)birleştirdim...Yaka-kol ve beden etekleri haraşo ,diğer bölümler düz örgü.Bir tek renkli kısımlarda düz yerine haraşo örgü yaptım her defasında.




Bu ve diğer örgülerde aklıma takılan sorularda beni aydınlatan,deneyimlerini paylaşan Birsen ablama emeklerinden dolayı ayrıca teşekkür ederim.(onun da çok güzel örgüleri var inşallah yayınlama fırsatım olur....)

Diğer bir örgüde,yaklaşık 3-4 sene önce başlanıp,bir türlü bitmek bilmeyen kendim için ördüğüm tunik.Sayılarını hatırlamıyorum.İpi Alize'nin büyük tek bir yumak olarak satılan batikli buklet iplerinden.İki parça olarak ördüm ,istediğim uzunluğa gelince kol için her iki tarafından ilmek arttırdım,kol genişliğini elde edince yaka genişliğini bırakıp her iki omuzu kestim.Çok sıkıldığım dönemde çok az kayınvalidem ve annem örmüştür.dikiş - birleştirme anneme ait.Ama yine de %80 i bana ait sayılır değil mi?


Aşağıdaki kuşlarda internette gezerken bu blogta (İlham kaynağı blog sahibesinin linkini vermeye çalışıyorum; )
http://rengiaheng.blogspot.com/search/label/bereket%20ku%C5%9Flar%C4%B1  görüp,çok beğendiğim ve mutfağımın renklerine uygun elimdeki malzemelerle benim yapmaya çalıştığım bereket kuşları...





evet bu da oldu sanırım.Kendisine teşekkürler,onunkiler gerçekten süper....


Bugünlük son paylaşacağım örgü yelek ,Cansu'ya Gülşen Teyzesinden hediye gelmişti...O kadar zarif ve güzelki hiç eskimesin istiyorum,ipi de çok iyiymiş hiç bozulmadı.Ama ipini ,örneğini bilmiyorum.Aranızda bilenler olabilir,ya da resimlere bakarak çıkaranlar olabilir diye ekliyorum bu modeli de ...





Bol örgülü,hobili bir post oldu...Evde örülmeyi bekeleyen rengarenk ve güzelim ipler,arşivlenmiş bir çok da örnek var %90'ı Cansu için tabi ki.Yazın sıcaklarda örgü örmek çok keyifli olmuyor.Zira sıcaklar bastırdığından,biraz da blog olayına yöneldiğimden beri elim çok yavaşladı.Sıcak günlerde denemeyi planladığım,bu nedenle malzemelerini hazırladığım ama denemeye bir türlü cesaret ve fırsat bulamadığım peçete transferi ve kutu kaplama var sırada, bakalım...


Ayrıca Cansu'nun oyun hamuru zamanı da yaklaşıyor o da ayrı bir zevk tabi...
Bakalım hangimiz bu işten daha çok keyif alıcak? :)

Biraz kitabımı okuyup uyumayı planlıyorum...

Küçük Mucizeler Dükkanı, Debbie Macomber,Ozan Aydın

Aynı anda bir çok kitap var aslında.diğerleri çocuk gelişimi,kişisel gelişim ve mesnevi üzerine ama bu ara ağırlık bu kitaptan gidiyor.Kafam biraz dolu olduğundan diğerlerine çok odaklanamıyorum sanırım


herkese iyi geceler,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder