29 Kasım 2013 Cuma

Bu haftadan kısaca...

Bu hafta öyle hareketli geçti ki;ne zaman oldu da Cuma sabahına geldik bilemedim…
Pazartesi akşamı Cansu’yu aldığımda,ateşi çıkmıştı evde üstünü değiştirirken vücudunun genelinde ama özellikle kasık,kol altı-içi,ayak üstü bölgelerinde yoğunlaşan minik minik pembe bir döküntü fark ettim.Aynı isilik gibi,kaşıntı yok…Ablamla görüşüp onun Ege Üniversitesi’ndeki çocuk doktoru arkadaşıyla görüştük.Sabah görmek istediğini söyledi.Salı günü erkenden uyanıp gittik,kontroller viral bir enfeksiyonu işaret ediyordu.Ben rutin bir tahlil yaptırmak istiyordum epeydir,bu durumda üstüne gelince ,genel bir tahlil istedi doktoru.Gerçekten hastanelere ne muhtaç olalım ne yokluğunu görelim…Defalarca şükür ettim halimize…Allah hasta olan herkese acil şifalar versin inşallah…Kan verileceği sırada haliyle çokça zorlandık.Kıyametler koptu,ter içinde kaldı,3-4 tüp alınacağından daha da uzun sürdü vs.derken,işlemin bitmesiyle bizimkinin çıkarması da bir oldu(umarım bana çekmez bu konuda Cansu’ya hamileliğime kadar her kan alma-iğne işleminde bayılırdım,şükür geçti şimdi bir şey olmuyor,maşallah diyeyim yine de)
İki gün dinlendirdik,okula da göndermedik.Sonuçlara göre bizimkisi öpücük hastalığı geçirmiş…Tam olarak ne zaman geçirdiğini bilmiyoruz hastalığın kuluçka süreci 10-60 gün arasında.İnternetten ayrıntılı bilgiler mevcut.Ağız solunum-tükürük yoluyla bulaşıyor.Çok şükür geçmiş gitmiş…Özellikle bu mevsimde daha da dikkat etmenizi öneririrm.Kış aylarında kimseyle öpüşmesek hatta…Ne olur ki…
Neyse bugüne de (tesadüfen)3.yaş kontrolü için kendi doktorumuzdan randevu almıştık.Şükür genel gelişimi iyi,normal maşallah…Biraz soluk buldu doktorumuz ,tekrar bir kan tahlili istedi.Geçen seferki kadar kötü olmadı çok şükür.Sonuçlara göre(daha önceki sonuçlarımızda da gözlemlenmişti) biraz kansızız.Üç aylık demir takviyesi kullanacağız.(O kadar da pekmez takviyesi yapıyorum halbuki? )Çok şükür başka bir sıkıntımız yok…
Doktor çıkışı Cansu’yu okuluna bırakırken ,okul müdürümüz ve sınıf öğretmenimizle de görüştük.Şimdilik her şey yolunda gidiyor ,inşallah da böyle devam ederiz…
Çınar’ımız için de konuştuk doktorumuzla.Nasipse doğumdan sonraki 5.gün götüreceğiz kontrole.Telaştan sünnet konusunu sormayı unutmuşum.Aradım ,doğumdan itibaren ilk iki sene içerisinde öneriyor.Hayırlısıyla her şey yolunda giderse inşallah ,biz de ilk üç ay içerisinde yaptırmayı düşünüyoruz.
Bu arada babam dün katarakt ameliyatı oldu,iyi geçmiş,bugün de kontrole gitti.Her şey yolunda görünüyor.Umarım uzun vadede sonuçları da iyi olur…
Hastaneye karar verdik gibi(Cansu’nun doğduğu hastaneyi düşünüyordum ama bazı şartları değiştirmeleri nedeniyle sanırım kararımızı değiştirdik? )Haftaya Çınar’ın kontrolü var ,bu görüşmemizde hastane konusunu da netleştirmiş oluruz sanırım…
Eksikleri tamamlamam lazım; henüz bebek şekeri-kapı süsüne karar veremedim(Cansu’nun odasına da bir kapı süsü yaptırmayı düşünüyorum,mevlüt takımı vs derken liste yapayım en iyisi yine)
İzine çıkmama bir aksilik olmazsa en fazla 27 gün ,4 haftasonu var…evde yapılacaklar ve alınacaklar ile ilgili iki listeyi de bitirmem lazım hayırlısıyla…Ama benim canım sadece örgü örmek istiyor…
Şöyle bir netleştirip düzene oturtabilsem her şeyi bu kadar sıkılmıycam sanırım.Yapmak istediğim bir sürü şey var ama yapacak enerjiyi bulamayınca kendimi kötü hissediyorum.Bir de Cansu’ya karşı bazen o kadar sabırsız,gergin oluyorum ki…Hiç hoşlanmıyorum bu hallerimden .Bir an önce silkelenip ,kendime gelmem lazım…
Şimdiden iyi haftasonları….



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder