5 Mart 2013 Salı

Kızlar Partisi 1-2

Misss gibi bir haftasonuydu…
Allah’a çok şükürler olsun ki;çok güzel bir haftasonu yaşadım/yaşadık…
Cuma akşamı işten çıkar çıkmaz alışverişimi yapıp,kızımı annemden alıp eve geçtim.Hemen mutfağa girdim.(hazır-kızarmış piliç,makarna,karışık kızartma(kuzenden)salatalar-mezeler vardı menüde.Ben sadece makarna ve salataları yaptım J)Önce ablamlar ,ardından kuzenlerim geldiler.Eksiksiz ,tam kadroyduk maşallah.Elbirliğiyle son hazırlıkları yapıp kurulduk masaya.Anılar,hatıralar,şarkılar,sohbet,muhabbet çok güzeldi.Yaman oğlumun uykusu gelince ablam erkenden ayrılmak zorunda kaldı.Ben Cansu’mu uyuturken kuzenlerim masayı-mutfağı topladılar sağolsunlar…Kuzumu  uyutup,yerine yatırınca mis gibi kahvelerimizi içtik.Ardından pijama partisine geçtik.02:30 gibi çocukluğumuzun oyunlarından olan “şişe çevirmece” oynadık.Doğruluk mu,cesaret mi?...Sorular epey zordu,ama gülmekten karınlarımıza ve yüz kaslarımıza ağrılar girdi J Kadrodan üç kişi sabah kalkıp işe gideceğinden,onların yataklarını hazırlayıp,oyunu bitirdik.Oturma odasında ayakta kalanlarla sohbete devam ettik.Sabah ezanıyla beraber toparlanıp,balık istifi yatışa geçtik.(Yattığımda saat 06:30’u geçiyordu)08:45 ‘de güzel kızım uyandı,sonra işe gidecekler…Biz uyuyacakları uyandırmamak için oturma odasına kapandık,işe gidenleri uğurladık.Kahvaltıyı hazırladık kuzumla,yavaş yavaş kalanlar uyandı,kahvaltımızı yaptık.En büyük iki kuzenim sağolsunlar ,evi süpürdüler,toparlamaya yardım ettiler.Kahvelerimizi içtik,hazır onlar varken kuzumun banyosunu da yaptırdım.Keyifle,tekrarlarında buluşma dileklerimizle onları da yolcu ettik.
O kadar keyifli ve güzeldi ki bu buluşma benim için anlatamam…Ben aralarında en küçükleriyim,en büyük kuzenim benden 12 yaş büyük…Tahminim bundan 27 sene önce (herkes bekarken)böyle tam kadro yemekli-yatılı  bir aradaydık(bayramlarda anneannemde).Sırasıyla evlilikler,çocuklar,iş hayatı girince aynı ortamı yaşayamadık.Düğünler,bayramlar,toplantılar oldu tabii ama bu bambaşkaydı.Hepimizin hayatında kendine göre mutlulukları-hüzünleri,zorlukları-çabaları –kolaylıkları var…Bunlardan fırsat bulamamışız …Ama şeytanın bacağını kırdık sanırım bu buluşmayla.İnşallah sıkça tekrarlayabiliriz…
Cansu’yu  uyutunca,ben de kalan işlerimi yapıp,yattım .Bir saat kadar uyumuşum.Kuzumun seslenmesiyle uyandım.Bu sefer ikinci parti misafirlerim için hazırlıklara başladım.Tam 24 yıllık çocukluk arkadaşlarımla planladık bu geceyi de.Aynı apartmanda tanıştık,yaşadık,büyüdük,kendimiz büyürken arkadaşlığımız,dostluğumuz da büyüdü.Okul,taşınma,evlilik derken uzaklaştık,ama hiç kopmadık.Sağolsun eşim gitmeden alışverişlerle beraber,balıkları da almış temizlemişti.Bana bir fırınlamak kaldı.Yanına salata,meze,kayınvalidemden cibez eklendi.Masayı hazırladım,önce Candostum,ardından Hatçem geldi.Cansu’ya anlatmıştım kimlerin geleceğini,kapı çalınınca koştu “anne dostum geldi”diye(Emoş’la birbirimize genelde böyle hitap ediyoruz.)(çocukları getirmemişler,bir tek Cansu vardı)Tuğba gelemedi o nedenle eksik kadroyduk maalesef.Yemeğimizi yedik,toparladık.Bir ara koltukta zıplarken Emoş “Cansu yapma teyzem ,düşeceksin”deyince “bi şey yok dostum bi şey yok”diye cevap vermiş. :)Cansu kuzumu uyuttum.Sohbet,muhabbet ,anılar derken ara ara hüzünlü ama genelde bol kahkahalı bir gece yaşadık.Bir ara Cansu rüya görmüş olmalı sayıklayarak uyandı “salakalık istiyom,salakalık yicem,anne ellerimi sile misin?beni salla mısın anne?”dedi,kucaklayıp,sallamak için odaya geçirirken ,salonda ışığı ve sesleri duyunca “anne babam mı geldi?”dedi,”yok annecim Emoş’la Hatice Teyzen var içerde,baba yarın gelicek”diye anlatırken uykuya daldı.Kahveler,çaylar derken sabah 07:30’da yattık.09:30’da kuzum uyandı,biraz yatak keyfi yaptık.Candostum erkenden ayrılmak zorundaydı,kahvaltı yapmadan çıktı.Biz de üçümüz kahvaltı yaptık,ardından evi toparladık,kahvelerimizi içtik.Sonra Hatçe’m de evine dönmek üzere ayrıldı.Kuzumla oyun oynadık,çamaşır astık.Balkon kapısından dışarıya bakarken seslendi kuzum “anne bak ucutma”…Balkona çıktık,kuşları,kedileri,uçurtmaları seyrettik,onlar hakkında sohbet ettik…Cansu’yu uyutunca,ben de etrafı toparlayıp yattım,bir saat kadar uyumuşuz.Uyanınca yemek yedik,oyun oynadık,yerlerde yuvarlandık,gıdıklamaca oynadık,uzun uzun kahkalarla güldük…Zaman nasıl geçti anlamadım.Gece uykusuna yatırınca,ben de Merhamet’in tekrarını izlerken,örgüye verdim kendimi(Candostumun bebeğine battaniye örüyorum,Alize baby set marifetliden-hani şu ponponlu iplerden-daha önce Cansu’ya pembe,Yaman’a mavisini örmüştüm ama en güzel beyazda gösteriyor kendini)saat 00:30 gibi eşim geldi.Özlemişim…Eşyalarını boşalttık,ganimetleri paylaştırdık,bizimkileri yerleştirdik,sohbet ettik derken 01:30 gibi uykuya verdik kendimizi…
Sabah Cansu’yu giydirirken “annem bak baba geldi” deyince , “baba,sen mi gedin,hoşgedin”dedi,gözler kapalı.Haftaya başladık böylelikle.Akşam annemden kızımı alıp eve geçtim,eşim de gelince çekirdek kadromuz tamamlandı.Yemek yedik,bol bol kudurduk,oynadık.Babasının gelmesinden kaynaklı olsa gerek pek bir şımardı akşam.Beş gece boyunca  yalnızken /kalabalıkken yapmadıklarını yaptı ?Zor oldu uyutmam,zaten ben de onunla uyuya kalmışım,eşim sırayla yatırmış bizi farkında bile değildim.Bu sabah alarm çalınca,uyku sersemliğiyle,“Allah Allah haftasonunda niye kurmuşum ki ben bunu?”deyip kapattım,sonradan tesadüfen uyandım,çok şükür.Cansu uyanmak ve giyinmek istemedi,biraz zorlandık ama uzun sürmedi.Kapıdan çıkarken eşim beni öpüp,uğurladı,kapıyı kapattı.Kucağımda uyuklama halinde olan kuzum merdivenin başına gelince “anne,ama babam beni öpmedi”dedi buruk buruk,döndük,kapıyı çaldık,babasına söyledik,öpüşüp,koklaştılar yola koyulduk….
Mart ayı,benim için çok güzel başladı…(Maşallah,hep böyle sürer hepimiz için inşallah)Geçen haftanın toplamında ortalama 20 saat daha az uyumuş olsam da,(sağolsun misafirlerim de çok yardımcı oldular)inanın hiç uykusuzluk ve yorgunluk hissetmedim.O kadar huzulu ve mutlu oldum ki her iki buluşmadan da,ruhumu doyurmuş hissediyorum kendimi.Çok istemiştim,keyifle yaşamayı bu anları,Allah’a çok şükür öyle de oldu.Eşim de sağsalim dönünce huzurla tamamlandı…

Meğer ne kadar çok özlemiş,ihmal etmişiz birbirimizi,kendimizi…İnşallah yakın zamanda tekrarlayabilir,her günümüzü böyle keyifle,neşe dolu bol kahkahalı yaşarız.
Darısı isteyenlerin başına…
Herkese mutlu,huzurlu,neşeli haftalar…
*Bu arada bu post benim 100.postum olmuş,hayırlı-uğurlu ola :)

6 yorum:

  1. Çok eğlenceli güzel zamanlar geçirmişsiniz.Benim arkadaşlarım ve kuzenlerimin bir kısmı şehir dışında.Hepimizin toplanması pek mümkün olmuyor,bu yüzden çok özendim sizin buluşmanıza.Uykusuzluk bu kadar eğlencenin de tuzu biberi olsun n'olcak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. darısı sizin başınıza,umarım hepiniz bir araya gelebilirsiniz.Çok keyifli oluyor...
      aynen öyle ,o kadar motive olmuş olmalıyım ki,hiç uykusuzluk hissetmedim desem yeridir.
      sevgiler...

      Sil
  2. Evlendikten sonra hiç bişey eskisi gibi olmuyor. BEn kuzenlerimi doğru dürüst görmüyorum bile :( Ne mutlu size bir araya gelebilmişsiniz.
    Bence sık sık tekrarlayın. İnsana acayip iyi geliyor.
    Bizimki üç buçuk kişilik bir pijama partisiydi. ve görümcem bile kızımdan önce uyumuştu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çoook uzun yıllar sonra bu şekilde bir araya gelebildik biz de...Hakikaten çok ihtiyacım varmış,çok iyi geldi.İnşallah tekrarlama imkanımız hep olur...
      :) sevgiler.

      Sil
  3. Ayyy ne güzel ne dolu dolu geçmiş hafta sonunuz,özellikle pijama partinize çok özendim:)İnsan mutlu olunca ,dostlarla olunca uykusuzluk bile yıpratmıyor.Allah hep böyle kalabalık mutlu günlerinizi göstersin.Sen hızını alamazsın artık tam gaz devam:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) evet çok güzeldi şükürler olsun.İnan o kadar uykusuzluk bana mısın demedi.Amin hepimize inşallah.O kadar mutlu oldum ki,her fırsatta tekrarlamak niyetindeyim ...

      Sil