3 Eylül 2012 Pazartesi

Keyifli Günler...

Günler keyifle,biten yaz günlerinin,yaklaşan sonbaharın hafif hüznüyle ve tabii ki koşturmacayla geçiyor.
Bayram sabahı,eşimin ailesi ile kahvaltı yaptık,sonrasında annemlerle  bayramlaşıp,bayram şekerimizle İzmir’e doğru yola çıktık.İzmir’deki büyüklerimizi ziyaret edip,Bayındır’a  devam ettik.Oradan da  tekrar Özdere’ye döndük.Eşimin ailesi,teyzeleri ve kuzenleriyle kalabalık bir akşam yemeği yiyip,günün yorgunluğuyla kendimizi uykuya bıraktık.
Bayramın 2.günü kayınvalideme yapılan ziyaretleri kabul edip,annemlere geçtik,akşam suyu yapıp,ailece mangal başı bayram sofrasına kurulduk.Ne güzeldir bayramda anne-baba-kardeşler-çocuklar bir arada olmak….Eski günlerdeki gibi,güzel çocukluğumdaki gibi…
Bayramın 3.günü kayınvalidemin yazlık komşularını ziyaret edip,bizimkilerle deniz keyfi yaptık.Sonrasında işe dönecekleri yolcu ettik.Bayram sonrasındaki üç gün izin aldığım için ben dönmedim .
yaz sonu akşamüzeri yürüyüşünde...

Bu arada iki kuzenin diyaloğu bizi bizden aldı.(yaklaşık olarak Handan 8,Cansu 2 yaşında)
Handan:”ablam gel bi seveyim seni,bi öp,sarıl ablana”
Cansu sarılıp,öpünce;
H(ağlamaya başlar)”sen ne zaman bu kadar büyüdün?bana arkadaş oldun?(elleriyle göstererek)daha yeni  küçücüktün,ne zaman büyüdün ablam sen?”
C(bulduğu her fırsatta Handan’ın gözlüğüne saldırır aslında ama beni yanına çağırıp):”anne çıka ,çıka gözlüğü”
Ben Handan’ın gözlüğünü çıkardıktan sonra,küçücük elleriyle ablasının gözyaşlarını silip,sarıldı…
Yazarken bile içim titriyor,o anı hatırladıkça…İnşallah yaşamları boyunca hep böyle kardeş,arkadaş,sığınak  olurlar birbirlerine…Bizim bildiğimiz,anladığımız,yaşadığımız kardeşlik,kuzenlik anlayışı gibi...Maşallah kuzularıma…
Çarşamba sabahı eşimi de uğurladıktan sonra kuzularla kaldık.Kızlarla bol bol deniz keyfi yaptık,akşam da Kuşadası’na gittik.Bir şeyler yiyip çarşıda,sahilde kısa bir tur atıp,döndük.
Perşembe günü deniz,akşamına kültür çarşısı turu,uyku…
Cuma kahvaltıdan sonra Handan’ı  ve annemleri İzmir’e uğurladık(annemler aile dostumuzun düğünü için İstanbul’a,Handan’da okul alışverişi için annelerinin yanına)Biz de anne-kız denize gittik,yüzdük,kumlarla oynadık.Banyo,yemek,uyku rutini.Ben de yemek hazırlığı,evi toplama,kahve keyfi derken 1-2 sayfa kitap okuyup,yarım saat olsun uyumuşum.İpek bohçamın sesiyle uyandım,yemek yedik,dolaştık ,eve dönünce(akşamüzeri dolaştıktan sonra yemek yeniyor genelde)
C : “hadi hekes sofyaya,hadi” diye seslendi kuzu ama kimse yok tabi…Bir süre sonra dayısı gelince daha da keyiflendi.Kuzuyu uyutup,kitap keyfine daldık abi-kardeş.
Ertesi gün üçümüz kahvaltı,deniz keyfi,banyo yaptık.Ben Cansu’yu uyutmak ,o da oynamak istiyor.Telefon geldi,görüştüm kapatınca;
B:”hadi Cansu uykuya”
C:”anne sen kotuğa otu telfonla konuş hadi “
Ben bu konuşmanın şokundayken gelen yeni aramaya cevap verdim,ardından yine;
B:”annecim hadi artık uyuyoruz,hadi kızım uykuya”
C:”anne sen gaste oku,bak gaste orda,hadi sen oku
B:”Cansu uyumamız lazım ama,hadi artık”
C:”anne sen uyucan mı?”
B:”evet annecim uyuycam
C:”neden uyucan?”
B:”yoruldum kızım,dinlenmek istiyorum o yüzden uyuycam”
Bizimki biraz düşünür,sonra cevabı yapıştırır;
C:”ben uyumucam ,oynıcam” ….oyunla kandırıp,güçlükle uyuttum kuzuyu…
Akşamına babası da gelince,mangalı yakıp,sofraya kurulduk.Keyifli bir sofra,ardından herkes uykuya ,ben kitabıma.
Bu aralar bunları okuyorum;
           
Pazar günü;inanılmaz bir sise uyandık.Her yer sis kaplıydı,yaklaşık 200 mt.önümüzü bile göremiyorduk.Öğleden sonra sis dağılınca,abimi Denizli’ye yolcu edip,denize gittik.Annemleri karşılayıp,yemeğimizi yedik.
Yoğun bir haftaya merhaba dedik.Pazartesi; İzmir-Özdere,Salı ;Özdere-İzmir,Çarşamba; İzmir-Milas-Muğla-Özdere,Perşembe ; tatil Özdere,Cuma ;Özdere-Aydın-İzmir-Özdere olmak üzere haftayı tamamladık.Haftasonu annemler,abim,komşu teyzelerimizle yazlıktaydık.Pazar günü deniz inanılmaz dalgalıydı,Cansu’yu uyutup,yorgun olmama rağmen(bu yaz ilk kez yalnız)denize gittim.Kocaman dalgalarla çocuklar gibi oynadım,boğuştum geldim.Özlemişim,çok keyif aldım..Eşim kuzeninin nikahı için İstanbul’daydı,dün gece döndü.İnşallah bugün görüşebileceğiz…
Bu yoğun tempoda,Cansu,iş,Özdere ve ev dışında sadece kitap okumaya vakit ayırabildiğimden bloglara pek zaman ayıramıyorum.Önümüzdeki iki hafta daha böyle geçecek görünüyor.

pinpon/tenis antrenmanında top toplarken....

Tekrar görüşmek dileğiyle sevgiler…
 not:kitap görselleri kitapyurdundan alıntıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder